PowerCell deltar på den internationella bränslecellsmässan CHFCE i Kina

PowerCell Sweden AB (publ) kommer att delta vid den internationella bränslecells- och vätgasmässan CHFCE som äger rum i Beijing den 6-7 maj i år.

Det är fjärde året som mässan China International Hydrogen and Fuel Cell Conference & Exhibition, CFHCE, arrangeras. Kina är en mycket intressant marknad för PowerCell då den kinesiska regeringen nyligen beslutat att fasa ut subventionerna på fordon som elektrifieras med hjälp av batterier och istället inför subventioner för eldrivna fordon som använder bränsleceller och vätgas. Policyskiftet märks i form av ett stadigt ökande intresse för PowerCells teknologi från kinesiska kunder.

På mässan i Beijing kommer PowerCell bland annat att ställa ut bränslecellsstacken PowerCell S2 som har rönt stor popularitet bland kinesiska kunder. Nyligen la den kinesiska fordonsintegratören China Fuel Cell Energy Company, CFC, en uppföljande order på PowerCell S2 för installation och fälttester i bussar i norra Kina. CFC hade tidigare testat PowerCell S2 med mycket goda resultat.

PowerCell S2 idealisk

PowerCell S2 är en mångsidig stack som är designad för fordonsapplikationer och som har en effekt på mellan 1-35kW. Stacken kan enkelt seriekopplas för att nå ännu högre effekter. PowerCell S2 är en av få bränslecellsstackar på marknaden som tål reformerad vätgas och vätgas med föroreningar, något som är centralt för kinesiska kunder då en stor del av vätgasen i landet kommer från industriell biproduktvätgas. Eftersom stacken dessutom är byggd på bipolära plattor av rostfritt stål klarar den både stötar och extrema temperaturer bättre än konkurrerande grafitteknologi, något som också är intressant för kinesiska kunder då klimatet i olika delar av landet uppvisar stora skillnader.

Detaljer om PowerCells deltagande vid mässan:
Plats: China International Exhibition Center (Old Site)
Adress: No.6 North Third Ring, Chaoyang District, Beijing
Utställningsbås nummer 6007.
Länk: http://en.chfce.com/

Andreas Bodén
Försäljningsansvarig, PowerCell Sweden AB (publ)
Email: andreas.boden@powercell.se