PowerCell har fått en order på 1,5 MSEK

PowerCell har fått en order på 1,5 MSEK Det ledande nordiska bränslecellsbolaget PowerCell Sweden AB (publ) har fått en order på 1,5 MSEK från en kund som ska använda bränslecellsstacken i bussar.

En kinesisk kund som tidigare har köpt bränslecellsstacken PowerCell S2 och genomfört tester av stacken, har nu återkommit och lagt en order på ytterligare PowerCell S2 stackar. Ordervärdet uppgår till ungefär 1,5 MSEK. - Efter att kunden har utvärderat den tidigare beställda bränslecellsstacken, har företaget valt att lägga en ny order för att kunna testa PowerCell S2 i bussar. Vi uppskattar att PowerCell uppfattas som en seriös och tillförlitlig aktör, säger Per Wassén, vd för PowerCell.

PowerCell S2 är optimerad för reformatgas, men presterar lika bra på ren vätgas. Modern och kostnadseffektiv serieproduktion garanterar hög kvalitet och leveransförmåga.

Göteborg 2017-10-25

Per Wassén VD, PowerCell Sweden AB (publ)

Denna information är insiderinformation som PowerCell Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 oktober 2017, kl 08:45 CET.

PowerCell Sweden AB (publ) utvecklar och tillverkar bränslecellsstackar och -system med en unikt hög energidensitet, för stationära och mobila användningsområden. Bränslecellerna drivs av ren eller reformerad vätgas och genererar elektricitet och värme utan några andra utsläpp än vatten. Stackarna och systemen är kompakta, modulära och skalbara, och därmed lätta att anpassa till kundernas behov

PowerCell grundades 2008 som en industriell spin-out från Volvokoncernen. Bolagets aktie (PCELL) är sedan 2014 föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.