PowerCell har tagit emot en order värd 2,3 MSEK från återkommande kund

PowerCell Sweden AB (publ) har tagit emot ytterligare en order från en kinesisk kund som kommer att testa PowerCell S2 i kommersiella fordon. Ordervärdet uppgår till 2,3 MSEK.

PowerCell har tagit emot en order från en återkommande kinesisk kund som gäller PowerCell S2 bränslecellsstackar. Kunden kommer att testa stackarna i kommersiella fordon.

- Förra året lyckades PowerCell att utveckla PowerCell S2 och öka dess maximala effekt till 35 kW. Den förbättringen har kraftigt ökat bränslecellsstackens attraktivitet. Den nya ordern från den återkommande kunden bevisar att vår produkt är ett intressant alternativ för kunder som vill minska eller till och med undanröja emissioner, säger Per Wassén, vd för PowerCell Sweden AB.

Ordervärdet uppgår till 2,3 MSEK och stackarna kommer att levereras under Q2 2018.

Göteborg 2018-04-17

Denna information är insiderinformation som PowerCell Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 april 2018, kl 13:40 CET.

PowerCell grundades 2008 som en industriell spin-out från Volvokoncernen. Bolagets aktie (PCELL) är sedan 2014 föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.