Rättelse avseende pressrelease för det tredje kvartalet

I den svenska och engelska ingressen i morgonens release rörande rapporten för det tredje kvartalet, har fel enhet av misstag angivits för försäljning samt rörelseresultat i den löpande texten. Rätt enhet skall vara TSEK och inte MSEK. Försäljningen under det tredje kvartalet ökade till 11 091 TSEK jämfört med 10 929 TSEK motsvarande kvartal föregående år (+1,5%). Rörelseresultatet förbättrades från -12 745 TSEK till -10 688 TSEK.

I tabellerna i releaserna samt inne i själva rapporten var korrekta enheter angivna.

PowerCell grundades 2008 som en industriell spin-out från Volvokoncernen. Bolagets aktie (PCELL) är sedan 2014 föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.