Valberedning utsedd inför PowerCells årsstämma 2021

Pressrelease från PowerCells valberedning:
Årsstämman som hölls den 24 april i år beslutade att valberedningen för PowerCell Sweden AB (publ) ska bestå av en representant vardera från de tre största aktieägarna per den 30 juli 2020, samt en representant från PowerCells styrelse. Dessa representanter har nu utsetts

De tre största ägarna i PowerCell per den 30 juli 2020, som efter förfrågan också meddelat sitt intresse för att delta i valberedningen, var Robert Bosch GmbH, Fouriertransform AB samt Livförsäkringsbolaget Skandia. Parterna har utsett varsin representant enligt nedan, att tillsammans med styrelsens sammankallande ledamot bilda PowerCells valberedning 2021.

I enighet med årsstämmans beslut har följande ledamöter utsetts:

Achim Moritz, Bosch, representerande Robert Bosch GmbH
Christer Jönsson, Saminvest, representerande Fouriertransform;
Oskar Börjesson, Livförsäkringsbolaget Skandia, representerande Livförsäkringsbolaget Skandia

Magnus Jonsson är sammankallande ledamot och representerar styrelsen för PowerCell Sweden AB.

PowerCells årsstämma 2021 kommer att äga rum i Göteborg den 22 april 2021. Tid och lokal för stämman kommer att meddelas i samband med att kallelsen publiceras.

Aktieägare som önskar lämna förslag till namn på ledamöter till styrelsen i PowerCell, är välkomna att göra så till valberedningen via e-post till: valberedning@powercell.se, eller med brev till: PowerCell Sweden AB, Att: Valberedningen, Ruskvädersgatan 12, 418 34 Göteborg. Förslag skall vara valberedningen tillhanda senast den 26 februari 2021.

Magnus Jonsson
Styrelseordförande, PowerCell Sweden AB (publ)
Tel: +46 708 20 00 60

Email: ab.magnusjonsson@me.com