Kommuniké från bolagsstämman i Powerit PS AB

Beslut vid ordinarie bolagsstämma Vid den ordinarie bolagsstämman i Powerit PS AB omvaldes Lennart Ahlgren, Hans Andersson, Jeffrey T. Cook, Per Lambert och Åsa Landén Ericsson till styrelseledamöter. Vidare omvaldes Peter Söderström som revisor. Vid det konstituerande styrelsemötet valdes Jeffrey T. Cook till ordförande. Stämman beslutade vidare att: · någon utdelning till aktieägarna inte skall lämnas · att i överensstämmelse med revisorns rekommendation bevilja styrelsen ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2003 · att styrelsearvodet skulle sänkas till 78.600 SEK att fördelas mellan styrelsens externa ledamöter enligt styrelsens beslut Nyköping den 6 maj 2004 För ytterligare information kontakta gärna: Per Lambert, VD Powerit PS AB telefon: 0155 - 55 901, mobil: 070 - 594 22 62 se även www.powerit.se Bakgrundsinformation Powerit PS AB (publ.) har som mål att vara en ledande leverantör av högteknologiska produkter för energieffektivisering inriktade mot industriella elkonsumenter. Powerits produkter är idag världsledande och företaget förväntar sig en stark tillväxt under de kommande åren. Poweritaktien är sedan 20 juni 2000 noterad på Nya Marknaden och det finns ca 2.600 aktieägare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/06/20040506BIT00960/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/06/20040506BIT00960/wkr0002.pdf