Kommuniké från extra bolagsstämma

Pressmeddelande Kommuniké från extra bolagsstämma i Powerit PS AB En extra bolagsstämma i Powerit fattade idag följande beslut: · antalet styrelseledamöter fastställdes till 3 och antalet suppleanter till 0 · efter framläggande av kontrollbalansräkning för Powerit PS AB samt för koncernbolagen konstaterades att samtliga bolags egna kapital är intakt. Stämman beslöt därför att rörelsen skall drivas vidare och ej försättas i likvidation. · styrelsen gavs mandat att slutföra de tidigare bedrivna och nu återupptagna, förhandlingarna med en intresserad part om försäljning av del av eller hela Powerits rörelse. Förhandlingarna befinner sig nu i ett intensivt skede och förs mot bakgrund av att undvika likvidation eller konkurs för bolaget. Ytterligare information om utfallet i förhandlingarna kommer att lämnas så snart möjligt. · styrelsen gavs mandat att genomföra nyemission mot vederlag i kontanter eller apportegendom med avsikt att säkra bolagets fortsatta verksamhet, alternativt via apport tillföra Bolaget verksamhet som tillför värde till aktieägarna Stockholm den 29 juni 2005 För ytterligare information kontakta gärna: Claes Olsson, VD Powerit PS AB telefon:046 – 286 21 31 alt. 0706-900 805 se även www.powerit.se och www.powerit-solutions.com