Ny ledning i Powerit

Ny ledning i Powerit Per Lambert kommer att avgå som VD i Powerit PS AB. Han kvarstår dock i bolagets styrelse. Per Lambert var tidigare styrelseordförande i Powerit men tog över som VD 2003 då bolaget behövde stärka sin finansiella ställning. "Nu när bolaget står på stabilare finansiell grund återgår jag till styrelsearbetet och lämna den operativa VD-rollen, säger Per Lambert." "Styrelsen beräknar tillkännage ny VD för bolaget inom kort, säger Jeffrey T Cook, styrelseordförande. Styrelsen vill också passa på att tacka Per Lambert för ett utmärkt arbete under sin tid som VD." Nyköping den 23 juni 2004 För ytterligare information kontakta gärna: Åsa Landén Ericsson, styrelseledamot telefon: 08 - 463 33 00 mobil: 0708 - 58 23 25 Jeffrey T Cook, ordförande telefon: +1-206-467 82 00 se även www.powerit.se Bakgrundsinformation Powerit PS AB (publ.) har som mål att vara en ledande leverantör av högteknologiska produkter för energieffektivisering inriktade mot industriella elkonsumenter. Powerits produkter är idag världsledande och företaget förväntar sig en stark tillväxt under de kommande åren. Poweritaktien är sedan 20 juni 2000 noterad på Nya Marknaden och det finns ca 2.600 aktieägare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/23/20040623BIT20220/wkr0001.pdf