Powerit - Förslag till styrelse

Förslag till ny styrelse i Powerit Inför ordinarie bolagsstämma i Powerit PS AB (publ) den 6 maj 2004 föreslås att styrelsen får följande sammansättning: · Lennart Ahlgren (omval) · Hans Andersson (omval) · Jeffrey T. Cook (omval) · Per Lambert (omval) · Åsa Landén Ericsson (omval) Göran Blomberg och Jörgen Michélsen har avböjt omval. Detta innebär att styrelsen minskas med två ledamöter. Samtidigt föreslås att det totala styrelsearvodet minskas till 78.600 SEK att fördelas enligt styrelsens beslut. Aktieägare representerande ca 45 % står bakom ovanstående förslag. Nyköping den 20 april 2004 För ytterligare information kontakta gärna: Per Lambert, VD i Powerit PS AB (publ.) telefon: 0155 - 55 901, mobil: 070 - 594 22 62 Jörgen Michélsen, SO I Powerit PS AB (publ) mobil: 070 - 838 00 50 se även: www.powerit.se Bakgrundsinformation Powerit PS AB (publ.) har som mål att vara en ledande leverantör av högteknologiska produkter för energieffektivisering inriktade mot industriella elkonsumenter. Powerits produkter är idag världsledande och företaget förväntar sig en stark tillväxt under de kommande åren. Poweritaktien är sedan 20 juni 2000 noterad på Nya Marknaden och det finns ca 2.600 aktieägare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/20/20040420BIT00470/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/20/20040420BIT00470/wkr0002.pdf