Beslut vid ordinarie bolagsstämma

Vid den ordinarie bolagsstämman i Powerit PS AB omvaldes Jeffrey T. Cook, Per Lambert, Åsa Landén Ericsson och Claes Olsson till styrelseledamöter. Lennart Ahlgren och Hans Andersson hade undanbett sig omval. Vidare valdes Stefan Langåker och Göran Neckmar, bägge från Ernst & Young i Malmö, till revisorer. Vid det konstituerande styrelsemötet valdes Jeffrey T. Cook till ordförande. Stämman beslutade vidare att: • någon utdelning till aktieägarna inte skall lämnas • att i överensstämmelse med revisorns rekommendation bevilja styrelsen ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2004 • att styrelsearvodet skulle utgå oförändrat med 78 600 SEK att fördelas mellan styrelsens externa ledamöter enligt styrelsens beslut • att arvode till revisorerna skall utgå enligt räkning • att anta styrelsens förslag till ändrad bolagsordning Nyköping den 28 april 2005 För ytterligare information kontakta gärna: Claes Olsson, VD Powerit PS AB telefon:046 – 286 21 31 se även www.powerit.se och www.powerit-solutions.com