FÖRSTA HANDELSDAG PÅ STOCKHOLMSBÖRSEN FÖR AKTIERNA I POWERWAVE

Report this content

FÖRSTA HANDELSDAG PÅ STOCKHOLMSBÖRSEN FÖR AKTIERNA I POWERWAVE SANTA ANA, Kalifornien, och Stockholm - 28 maj 2004 - Powerwave Technologies, Inc. (NASDAQ: PWAV) har idag meddelat att första handelsdag på Stockholmsbörsen för aktierna i Powerwave blir fredagen den 4 juni 2004. Aktierna kommer att noteras på O-listan med kortnamnet "PWAV". Bruce C. Edwards, VD för Powerwave, kommer tillsammans med Anders Ackebo från Stockholmsbörsen att närvara vid handelns öppnande kl 9.30. Bruce C. Edwards, VD för Powerwave, kommenterar: "Vi är mycket glada för att aktierna i Powerwave Technologies, Inc. nu även kommer att handlas på O-listan vid Stockholmsbörsen. Med vår globala närvaro och det ökade internationella aktieägandet i Powerwave gläds vi åt den ökade närvaron på aktiemarknaden som noteringen på Stockholmsbörsen innebär för Powerwave." Powerwave Technologies Inc. är en ledande leverantör av högpresterande förstärkare för radiosignaler i trådlösa kommunikationsnätverk. Powerwave utvecklar, tillverkar och marknadsför både enkanals- och flerkanalsförstärkare för användande i PCS- och 3G-baserade basstationer över hela världen. Bolagets huvudkontor ligger på 1801 E. St. Andrews Place, Santa Ana, CA 92705, Kalifornien. Telefon: +1 714 466 1000. För mer information om Powerwaves högpresterande extremt linjära radiofrekvens-effektförstärkare och förstärkarsystem, kontakta +1 888 PWR-WAVE (+1 888 797-9283) eller besök Powerwaves hemsida www.powerwave.com. ### ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/28/20040528BIT20750/wkr0006.pdf