• Powerwave/

Report this content

Prospekt avseende samgående mellan Powerwave och LGP Allgon: Anmälningsperioden pågår 2 april - 30 april 2004 - Den 1 december 2003 offentliggjorde det amerikanska bolaget Powerwave Technologies, Inc. ("Powerwave") och LGP Allgon Holding AB ("LGP Allgon") planer på ett samgående mellan bolagen. Powerwave har nu upprättat prospekt som innehåller villkoren för det offentliga erbjudande ("Erbjudandet") varigenom samgåendet mellan Powerwave och LGP Allgon avses ske. - Aktieägare i LGP Allgon som önskar acceptera Erbjudandet skall anmäla detta under anmälningsperioden som löper från och med den 2 april till och med den 30 april 2004. - Powerwave erbjuder aktieägarna i LGP Allgon möjligheten att för varje LGP Allgon-aktie erhålla 1,1 nya Powerwave-aktier (aktiealternativet). Baserat på Powerwaves slutkurs på Nasdaq den 30 mars 2004 om USD 7,97 och en växelkurs samma dag om SEK 7,62 per USD motsvarar värdet av aktiealternativet cirka SEK 66,80 för varje aktie i LGP Allgon. - Aktieägarna i LGP Allgon erbjuds även möjligheten att sälja samtliga eller ett angivet lägre antal LGP Allgon-aktier till Powerwave mot kontant betalning om SEK 61,87 per aktie (kontantalternativet). Kontantalternativet är begränsat till ett totalt belopp om högst USD 125 miljoner. I händelse av en högre anslutningsgrad till kontantalternativet kommer en proportionell reducering att ske, varvid de överskjutande aktierna skall anses inlämnade i enlighet med aktiealternativet. - Erbjudandet är villkorat bland annat av att Powerwave blir ägare till aktier representerande mer än 90 % av aktier och röster i LGP Allgon samt att erforderliga beslut fattas vid bolagsstämma i Powerwave, vilken kommer att hållas den 27 april 2004. Bolagsstämmans beslut kommer att offentliggöras genom särskilt pressmeddelande. En enhällig styrelse i LGP Allgon har rekommenderat aktieägarna i LGP Allgon att acceptera Erbjudandet. Aktieägare i LGP Allgon som önskar acceptera Erbjudandet skall tillse att vederbörligen ifylld anmälningssedel kommit Mangold Fondkommission AB tillhanda senast den 30 april 2004 kl 15.00. För ytterligare information avseende Erbjudandet hänvisas till det prospekt som upprättats. Eventuella frågor besvaras av: Mangold Fondkommision AB Birger Jarlsgatan 58 114 29 Stockholm Telefon: 08 503 015 64 Prospekt rörande Erbjudandet tillhandahålls hos Mangold Fondkommission AB och kommer även att skickas till i VPC direktregistrerade aktieägare i LGP Allgon med början den 1 april. Det svenska prospektet finns även tillgängligt på www.mangold.se Powerwave Technologies Inc. är en ledande leverantör av högpresterande förstärkare för radiosignaler i trådlösa kommunikationsnätverk. Bolaget är kvalitetscertifierat enligt TL 9000 och ISO 9001. Powerwave utvecklar, tillverkar och marknadsför både enkanals- och flerkanalsförstärkare för användande i PCS och 3G baserade basstationer över hela världen. Bolagets huvudkontor ligger på 1801 E. St. Andrews Place, Santa Ana, CA 92705 i Kalifornien. Telefon: +1 714 466 1000. För mer information om Powerwaves högpresterande extremt linjära radiofrekvens-effektförstärkare och förstärkarsystem, kontakta +1 888 PWR-WAVE (+1 888 797-9283) eller besök Powerwaves hemsida www.powerwave.com. Powerwave, Powerwave Technologies och Powerwave logotypen är registrerade varumärken för Powerwave Technologies Inc. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/01/20040401BIT00770/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/01/20040401BIT00770/wkr0002.pdf