Nu lanserar vi Frilanspaketet

PP Pension har tillsammans med Journalistförbundet tagit fram ett paket med pension och försäkringar, som gör det lättare för frilansar att få en bra grundtrygghet.

Många frilansar saknar idag ett bra grundskydd eftersom de inte omfattas av kollektivavtal. Dessutom tvingas de ofta varva frilansjobb med visstidsanställningar.

- Vi har sett att det är ett problem för våra frilansande medlemmar att få en trygghet som liknar kollektivavtalets. Genom detta paket blir det lättare att få både ett bra försäkringsskydd och ett pensionssparande för framtiden, säger Arne König, vice ordförande Journalistförbundet.

- Vi finns till för att hjälpa alla i mediebranschen. Med Frilanspaketet gör vi det lättare för frilansar att få en grundtrygghet, med både sparande och försäkringar, till bra villkor, säger Viveka Ekberg, VD PP Pension.

Frilanspaketet innehåller:

Det finns även möjlighet att välja till försäkringar som barnförsäkring, sjukvårdsförsäkring, sjuk- och olycksfallsförsäkring, kritisk sjukdomsförsäkring samt livförsäkring med förtidskapital.

Patrik Schön, marknads- och informationschef PP Pension

Tel: 08-729 90 94, 070-689 46 14

Jonas Nordling, verksamhetschef Journalistförbundet

Tel: 08-613 75 31, 070-786 84 33

Alla inom media och reklam kan spara i PP Pension. PP Pensions uppdrag från Medieföretagen, Journalistförbundet och Unionen är att hjälpa mediebranschen till bra sparande och en trygg pension. Allt överskott går tillbaka till spararna. Mer än 31 000 medieanställda på 460 företag sparar i PP Pension. PP Pensions tillgångar uppgår till drygt nio miljarder kronor.

Svenska Journalistförbundet är yrkes- och fackförbundet för journalister som arbetar för svenska medier. Vi är det enda fackförbund som kan företräda och tala för alla journalister i Sverige. Journalistförbundet är både ett yrkesförbund och ett fackförbund. Det är en styrka.

Taggar: