Nytt fondtorg gör det enkelt att välja

Report this content

Mediebranschens eget bolag, PP Pension, lanserar nu ett nytt fondtorg som gör det ännu enklare för spararna att välja rätt. PP Pension fortsätter att följa principen ”samma fondrabatt till alla”, vilket betyder att alla sparare, oavsett sparform, får tillgång till samma fondavgifter.

- Med våra nya fonder erbjuder vi ett högkvalitativt fondtorg till rabatterade avgifter. Vi har självfallet sneglat en del på vad våra konkurrenter gör, bland annat efter den senaste Collectum-upphandlingen, och vi är stolta över vad vi kan erbjuda våra kunder. Dessutom tycker vi att det är viktigt att det är enkelt att välja rätt. Det gör att alla som sparar hos oss har tillgång till samma låga fondavgifter, oavsett om de sparar i tjänstepensionen ITP eller i ett privat sparande. Det gör oss smått unika i branschen, säger Viveka Ekberg, vd för PP Pension.

PP Pensions fondtorg består av 24 fonder, som delas in i tre tydliga kategorier: marknads- och indexnära fonder, aktivt förvaltade fonder och komplementfonder. Till det kommer den bekvämt förpackade aktiefonden PP Pension Aktiv Förvaltning.

- Som en oberoende aktör väljer vi fritt bland marknadens bästa förvaltare. Det syns när man ser vilka förvaltare vi lyckats samla. Det har varit ett idogt arbete och det är många pusselbitar som ska falla på plats innan en fond kommer in på vårt torg. I vår strategi ingår också att följa fonderna och förvaltarna och agera om vi hittar ännu bättre alternativ eller om förvaltarteam slutar, säger Cecilia Thomasson Blomquist, kapitalförvaltningschef PP Pension.

Läs mer om PP Pensions fondtorg på pppension.se/fondtorget

För mer information kontakta:

Viveka Ekberg, vd PP Pension

Tel: 08-729 90 90, 070-262 45 36

Cecilia Thomasson Blomquist, kapitalförvaltningschef PP Pension

Tel:  08-729 90 77

Alla inom media och reklam kan spara i PP Pension. Vårt uppdrag från Medieföretagen, Journalistförbundet och Unionen är att hjälpa medlemmarna i branschen till ett bra sparande och en trygg pension. Allt överskott i verksamheten går tillbaka till våra sparare i form av till exempel lägre fondavgifter. Mer än 30 500 medieanställda fördelade på 360 företag sparar redan i PP Pension. PP Pensions tillgångar uppgår till cirka 9,1 miljarder kronor. Vi erbjuder både tjänstepensionslösningar och privat sparande i såväl traditionell försäkring som fondförsäkring, det senare via dotterbolaget PP Pension Fondförsäkring AB.

Taggar: