PP Pension får nya kunder

PP Pension får nya kunder PP Pension har tecknat nya avtal med företag i medie- och informationsbranschen om att sköta de anställdas ITP-pensioner. Sex företag med tillsammans över 1200 anställda kommer att få sina pensionsbesked från PP Pension i fortsättningen, däribland ca 500 från Aftonbladet. - Pensionslösningen för våra anställda är reglerad i kollektivavtal. Men vi tycker ändå det är viktigt att göra ett aktivt val av förvaltare. PP Pension är både pålitliga och säkra och samtidigt billigare för oss. Det har varit viktigt vid vårt val, säger Örjan Folkesson, administrativ chef på Aftonbladet. PP Pension är nischade pensionsförvaltare för medie- och informationsbranschen och har redan många stora tidningsföretag som kunder. Förutom goda resultat och bra förvaltning erbjuder PP Pension också sina kunder att stå i bostadskö. PP Pension äger bostadsfastigheter med centrala lägen i Stockholm och Malmö. Idag har PP Pension en konsolideringsgrad på 121 procent. Avkastningen har de senaste fem åren legat på 8 procent per år och därmed betydligt högre än genomsnittet för försäkringsbolagen. Bolaget har bland de lägsta avgifterna i branschen. Nu är det allt fler företag som blir kunder hos PP Pension. - Vi är glada åt förtroendet vi möter hos både nya och gamla kunder, kommenterar försäljningschef Anders Jangborg på PP Pension. Nya kunder i december är bland andra: Svenska Dagbladet, Aftonbladet, Teknik i Media, Vimmerby Tryckeri, Egmont och Nya Dagen. Sammanlagt ungefär 1200 personer. - Det är många saker som gör ett företag till en bra arbetsgivare. Möjligheten till kompetensutveckling är väl en av de viktigare, men att ha en pålitlig och säker leverantör av pensionslösning är också viktigt. Vi vill inte ta någon risk, varken med våra eller våra anställdas pengar. PP Pensions erbjudande ger samma utfall för våra anställda som vår tidigare lösning, till ett lägre pris. Det tycker vi är bra, säger Örjan Folkesson. Mer information: Anders Jangborg, försäljningschef PP Pension 08-729 90 94 Tomas Lindstrand, vd, PP Pension, mobil 070-629 33 90 PP Pension som grundades 1882 är en av landets äldsta pensionskassor och ägs av sina medlemmar. Idag erbjuder PP Pension tjänstepensionsförsäkringar och privat pensionssparande för journalister, tjänstemän och arbetsledare anställda i medieföretag. Den som är medlem i PP Pension får också stå i kö till bostad i någon av bolagets fastigheter i Stockholm eller Malmö. Tills för ett år sedan arbetade bolaget under namnet Pressens Pensionskassa. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/16/20040116BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/16/20040116BIT00430/wkr0002.pdf