PP Pension och Berghs School of Communication inleder samarbete

Report this content

Mediebranschens pensionsbolag PP Pension startar samarbete med kommunikationsskolan Berghs School of Communication.

Samarbetet innebär bland annat att PP Pension och Berghs gemensamt bjuder in till föreläsningar, seminarium och mingel. PP Pensions medlemmar får även rabatter på kurser och utbildningar på Berghs. Samarbetet med Berghs är en del i en mer övergripande satsning från PP Pension. På agendan ligger att erbjuda medlemmar i PP Pension attraktiva samarbeten till nytta i vardagen för branschen. - Det är kul att vi i samarbete med Berghs kan hjälpa dem i branschen att utvecklas i sin yrkesroll och att vi på PP Pension kan hjälpa till på fler sätt än med sparande och försäkringar, säger Patrik Schön, marknads- och informationschef på PP Pension. Berghs samlar idag alla ledande kommunikationsdiscipliner under ett tak. Här finns utbildningar inom design, reklam, pr, interaktivitet, event, foto med mera. Berghs erbjuder dag, kväll, distans och uppdragsutbildningar. - Med det här samarbetet knyter vi mediebranschen närmare oss. Av erfarenhet vet vi att många kommer att ha stor användning av de kurser Berghs erbjuder, säger Cecilia Sjödin projektledare på Berghs School of Communication. Den första minglet äger rum i samband med Berghs slututställning fredagen den 28 maj. Klockan 17:00 håller Joakim Thulin och Peter Kamstedt en inspirerande föreläsning kring 'Det digitala skiftet' i Berghs lokaler. Läs mer på www.berghs.se/pppension och på www.pppension.se/samarbeten

Taggar: