PP Pension och Euro Accident samarbetar för att öka tryggheten i mediebranschen

PP Pension och Euro Accident har inlett ett samarbete kring gruppförsäkringar. Syftet är att kunna erbjuda förmånliga gruppförsäkringar till alla inom media och reklam som ett komplement till ett pensionssparande i PP Pension.

PP Pension erbjuder pensionssparande inom ITP 1, ITP 2, ITPK och individuella tjänstepensionslösningar både i traditionell försäkring och fondförsäkring, samt privata pensionsförsäkringar och kapitalförsäkringar. Tack vare samarbetet med Euro Accident kommer PP Pension nu kunna erbjuda alla i mediebranschen livförsäkring, olycksfallsförsäkring, sjukförsäkring, barnförsäkring samt sjukvårdsförsäkring i samband med pensionssparande.

–  Vårt uppdrag är att ge mediebranschen bra pensioner och ett tryggare yrkesliv. Därför är det glädjande att vi nu även kan erbjuda bra gruppförsäkringar till förmånliga villkor. Den ökade tryggheten är speciellt viktig för alla dem som idag saknar ett grundläggande försäkringsskydd, säger Viveka Ekberg, VD PP Pension.

–  Vi är mycket stolta att PP Pension väljer oss som samarbetspartner. Vi fokuserar på hälsa och strävar efter att hålla våra kunder så friska som möjligt. Våra försäkringslösningar bidrar till att våra kunder kan känna sig trygga och omhändertagna, vilket bidrar till ökad motivation och trivsel - faktorer som skapar bra resultat på sikt, säger Thomas Petersson, VD för Euro Accident.

Patrik Schön, marknads- och informationschef PP Pension Tel: 08- 729 90 94, 070-689 46 14

Ulrika Sterner, kommunikationschef, Euro Accident Tel: 08-54 50 74 88, 0708-670 673

Alla inom media och reklam kan spara i PP Pension. PP Pensions uppdrag från Medieföretagen, Journalistförbundet och Unionen är att hjälpa mediebranschen till ett bra sparande och en trygg pension. Allt överskott går tillbaka till spararna. Mer än 31 000 medieanställda på 460 företag sparar i PP Pension. PP Pensions tillgångar uppgår till drygt 9 miljarder kronor.

Euro Accident Health & Care Insurance är ett privatägt svenskt försäkringsföretag med 80 anställda på kontor i Växjö, Danderyd, Malmö, Göteborg och Örnsköldsvik. Företaget representerar Generali Group på den svenska marknaden och har en premieomsättning på dryga 350 MSEK.

Taggar: