• PPS/

Report this content

SYSteam Medical System AB köper PPS Collaborate för att vinna effektivare projektstyrning Project Planning Systems (PPS) utvecklar världens mest avancerade system för projektstyrning, PPS Collaborate. Det kan med fördel integreras via XML till olika affärssystem, vilket ingen av konkurrenterna erbjuder. Detta innebär automatiskt redovisning av kostnader och intäkter, redovisning av projekt i förhållande till budget och tidplan och dessutom genereras kontinuerligt nya prognoser. Kunderna är medelstora och stora företag som allt mer arbetar i projekt, i virtuella nätverk och på distans. Ökar effektiviteten i arbetet "SYSteam köper PPS Collaborate för att öka informationen mellan deltagare i projekten. Samtidigt vill vi att ledtiderna i projekten skall förkortas samtidigt att projekten levereras i tid och att via information ökar insikten i specifika aktiviteter ökar fokus och effektiviteten i arbetet, säger Åke Friberg VD SYSteam Medical System AB", som är dotterbolag till SYSteam AB med etablerade kontor och dotterbolag på ca 40 orter i norra Europa. Koncernen har idag ca 900 anställda. Omsättningen innevarande år beräknas hamna på drygt 1 miljard Kr. Passar virtuella konsultorganisationer PPS Collaborate är ett mycket kraftfullt paket som ger användarna från VD ner till varje berörd projektmedarbetare all information de behöver i realtid. Användarna är dessutom inte beroende av att sitta på kontoret. Systemet fungerar över Internet. Prispress och krav på toppkvalitet i produkter och tjänster ökar oavbrutet. För att möta kraven med bibehållen eller t.o.m. förbättrad lönsamhet, går allt fler företag över till att bedriva arbete i projektform och i virtuella organisationer. Det kräver verktyg för projektstyrning som både kan hantera många parallella projekt och kontinuerligt kan delegera och förse alla berörda i ett eller flera företag med rätt information oberoende av tid och rum. Detta är PPS Project Planning Systems (PPS) är en världsledande leverantör av samarbets- och projektstyrningssystem. Kunderna är stora och medelstora företag där allt mer av verksamheten drivs i projekt, i virtuella organisationer och på distans. PPS Collaborate kan användas över Internet och passar därför i globala miljöer. Systemet kan integreras med befintliga affärssystem, både egna och partners. Det är därmed ett kvalificerat samarbetsverktyg i och mellan organisationer. VD: Ingmar Strandberg, Tel: 08-506 333 80 Detta är SYSteam Medical System AB SYSteam Medical Systems AB ingår som ett helägt dotterbolag till SYSteam AB. Sveriges mest kompletta samarbetspartner inom IT-området.Vår affärsidé är att vara en aktiv partner i våra kunders verksamhetsutveckling med IT- kompetens och IT-produkter som våra verktyg. Utvecklingen av våra produkter BMS Cross vårddokumentation och vårdadministration sker i nära samarbete med befintliga kunder. Inom ramen för detta samarbete pågår kontinuerligt arbetet med att utveckla versamhetsförankrade lösningar. Här ligger även ansvaret för att ta fram långsiktiga mål för BMS Cross. VD: Åke Friberg VD SYSteam Medical System AB, Tel:08-705 24 91 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/08/20020108BIT00420/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/08/20020108BIT00420/bit0001.pdf