Amdahl presenterar familjen Millennium 2000 CMOS servrar

Amdahl presenterar familjen Millennium 2000 CMOS servrar Amdahls nya 2000 MIPS servrar ger robust, högtillgänglig e-teknologi för att uppfylla e-kommersbehov för världsledande användare av datakraft. SUNNYVALE, Calif.-- Amdahl Corporation har tillkännagett tillgång till sin familj av Millennium™ 2000 System/390-kompatibla CMOS processorer. Med över 100 modeller - branschens bredaste utbud - och Multiple Server Feature™ (MSF), uppfyller familjen Millennium 2000 kundernas behov av bättre anpassning till deras tillämpningar och miljöer samt större flexibilitet för snabb tillväxt och förändringar. Familjen Millennium 2000 av framtidsredo servrar är designad för dagens intensiva affräsklimat med många snabba förvärv, explosiv tillväxt inom e-kommers och Ökande konkurrens kapacitetsgranulariteten inom familjen Millennium 2000 hjälper kunderna att ta kontroll över förändringar och därmed ge bättre styrning och hantering av sina komplexa infrastrukturer. "Många av Amdahls kunder ger hög prioritet åt granularitet - vilket är fler modeller med lägre kapacitetsökningar, med en utökad uppgraderingsväg. Kunder behöver matcha kapacitet med affärsbehov, drivna speciellt av explosionen inom e-kommers" sade David West, vicepresident för marknadsföring av system hos Amdahl. "Företag behöver informationsteknologi som är så framtidsinriktad som deras idéer och låter dem dra nytta av nya möjligheter och familjen Millennium 2000 passar den beskrivningen. Inbyggda i servrarna finns funktioner som kan ge stöd för insteget i den nya värld som heter e-kommers. Amdahl Corporation har alltid varit i spetsen, levererande innovationer som sedan blivit industristandarder och Millennium 2000 följer den traditionen när det gäller e-teknologi för e-kommers " sade Dr. Gene Amdahl, grundaren av Amdahl Corporation. -mer-Amdahl presenterar familjen Millennium 2000 CMOS servrar - sidan 2 Millennium 2000 uppgraderingsgranularitet gör MSF än mer kraftfulla En Amdahl-innovation, MSF, har hjälpt kunder lösa frågor kring konsolidering av servrar på en kostnadseffektiv bas. Nu gör den ökade uppgraderingsgranulariteten hos Millennium 2000 MSF till ett än mer kraftfullt verktyg för att matcha kapacitet till arbetsbelastning och sänkande totalkostnaden för databehandling. Computer Associates, världsledaren vad gäller uppdragskritisk kommersiell databehandling har haft ett intimt samarbete med Amdahl för att ge stöd för MSF-programmet. "MSF-lösningar i kombination med prisbilden hos CA låter kunderna maximera avkastningen på investeringar inom IT" sade John Pincomb, vicepresident, marknadsföring hos CA. "Detta innovativa erbjudande från vårt partnerskap låter kunder skräddarsy sina serverresurser baserat på tillämpningarnas krav, kostnader och affärsbehov." Familjen Millennium 2000 inkluderar: serien 2000A, tillgänglig nu, serien 2000C, tillgänglig fjärde kvartalet 1999 och serien 2000E, tillgänglig första kvartalet 2000. Toppmodellerna i serverserien 2000E erbjuder upp till 2000 MIPS, vilket ger den branschens högsta kapacitet vad gäller S/390 kompatibla CMOS servrar. Om servrarna Millennium: http://www.amdahl.com/doc/products/compatible/Millennium/Millennium.html Om Amdahl Corporation: http://www.amdahl.com För status för år 2000 kompatibilitet i detta erbjudande och andra, gå till Amdahls hemsida för år 2000, adress: http://www.amdahl.com/y2k/ Amdahl är ett registrerat varumärke och Millennium och Multiple Server Feature är varumärken för Amdahl Corporation. System/390, S/390 och OS/390 är registrerade varumärken för IBM Corporation. Alla övriga varumärken och produktnamn tillhör sina respektive ägare. TILL REDAKTÖRER: Amdahls pressreleaser finns tillgängliga på Internet på adressen http://www.amdahl.com , hemsida för Amdahl Corporation. Hemsidan för Amdahl ger korrekt, djupgående information om Amdahls erbjudanden och lösningar för företags databehandling.