Extreme Networks och Juniper Networks erbjuder leverantörer av internettjänster

EXTREME NETWORKS OCH JUNIPER NETWORKS ERBJUDER LEVERANTÖRER AV INTERNETTJÄNSTER SÖMLÖS ÄNDE TILL ÄNDE LÖSNINGAR FÖR SNABBARE ÅTKOMST AV INTERNET Extreme Networks och Juniper Networks demonstrerar kompatibilitet mellan de bästa produkterna i sitt slag Santa Clara, Kalifornien och Mt. View, Kalifornien, 24 januari /PRNewswire/ - Extreme Networks (Nasdaq: EXTR), en ledande leverantör av högpresterande flerlagers nätverksswitchning för Internet och Juniper Networks, Inc. (Nasdaq: JNPR), en ledande leverantör av nästa generation av IP infrastruktursystem samarbetar för att ge leverantörer av Internettjänster (ISP) en lösning för snabbare prestanda och högre tillgänglighet för nätverk. De två företagen har, för att hjälpa ISPs att bygga ut sina tjänster och möta kunders efterfrågan genom att övervinna begränsningar från infrastruktur och prestanda, framgångsrikt genomfört den första fasen av testande av kompatibilitet mellan Extreme Networks Summit(TM) stackbara och Black Diamond(R) modulära switchningslösningar och Juniper Networks M20 och M40 Internet ryggradsroutrar. Med det framgångsrika testandet är ISPs försäkrade om att de kan erhålla en komplett, trådbaserad nätverksinfrastruktur som låter dem erbjuda kunderna de bästa tjänsterna. "Den sömlösa och robusta kopplingsbarheten mellan Extreme Networks och Juniper Networks utrustningar påvisar tillgängligheten av en integrerad topplösning för de ISP som söker att bygga nästa generation nätverk för att hantera trafik på Internet" sade George Prodan, vicepresident för marknadsföring, Extreme Networks. "I och med att Internettjänster endast är så snabba och så pålitliga som infrastrukturen i det nätverk de arbetar på, kräver ISPs den redundans och stabilitet våra produkter ger för att kunna fungera väl och detta tillkännagivande demonstrerar vårt åtagande att leverera dessa organisationer en ytterst pålitlig och omfattande lösning". "Detta samarbete mellan Extreme Networks och Juniper Networks länkar samman de ömsesidiga styrkorna hos två spjutspetsföretag" sade Joe Furgerson, vicepresident för marknadsföring, Juniper Networks. "Extreme Networks bevisade ledarskap vad gäller lösningar för nätverksswitchning, i kombination med routingexpertisen hos Juniper Networks säkerställer en högpresterande, pålitlig infrastruktur för de betydande krav som ställs på alla ISP". Produkter i det pågående testprogrammet för kompatibilitet inkluderar Extreme Networks Summit och switchfamiljen Black Diamond liksom Juniper Networks ryggradsroutrar för Internet, M20 och M40. Extreme Networks och Juniper Networks har med framgång demonstrerat deras samarbetsförmåga enligt följande: Extreme Networks och Juniper Networks OSPF implementering, med användning av enstaka och multipla områdeskonfigurationer, liksom länkbrott och återställande samt 802.1Q VLAN märkning. De två företagen kommer att fortsätta att testa samarbetskapaciteten för att hjälpa ISPs. Om Juniper Networks Juniper Networks, Inc. är en ledande leverantör av specialbyggda system som uppfyller kraven på skalbarhet, prestanda, densitet och kompatibilitet för snabbt utvecklande, optiskt aktiverade IP-nätverk. Företagets specialbyggda system gen nya lösningar för IP-infrastruktur åt världens ledande tjänsteleverantörer. Juniper Networks service, tillverkningsgrupper och IP-tekniker har ett nära samarbete med kunderna för att bygga och stödja kundernas nätverk. Företaget har sitt högkvarter i Mountain View, Kalifornien. Mer information finns på företagets hemsida http://www.juniper.net . Om Extreme Networks Extreme Networks är en ledande leverantör av högpresterande flerskikts nätverkslösningar, designade för Internet-ekonomin. Företagets familjer av switchlösningar, Summit och Black Diamond är byggda på en unik ASIC- baserad gemensam arkitektur som låter tjänsteleverantörer, e-kommers och företag expandera sin verksamhet och bli mer konkurrenskraftiga genom att snabba upp trafiken genom en förenklad, superskalbar nätverksinfrastruktur. Med högkvarteret i Santa Clara, Kalifornien distribuerar Extreme Networks sina lösningar till över 40 länder via auktoriserade återförsäljare. Mer information finns på företagets hemsida www.extremenetworks.com . Denna pressrelease kan innehålla förutsägelser relaterade till framtida händelser eller ekonomiska prestanda som involverar risker och osäkerhetsfaktorer. Sådana utsagor kan identifieras genom att terminologi som "kan", "kommer att", "bör", "förväntar", "tror", "uppskattar", "förutsäger", "potential" eller "fortsätter", eller de negativa formerna av dessa, eller jämförbara, termer, används. Dessa utsagor är endast förutsägelser och faktiska resultat kan avsevärt komma att skilja sig från de som förväntas i dessa utsagor, beroende på ett antal faktorer, inklusive de som identifieras i företagets akter hos SEC. Juniper Networks är ett registrerat varumärke för Juniper Networks, Inc. JUNOS, M20 och M40 är varumärken för Juniper Networks, Inc. Övriga varumärken, tjänstemärken, registrerade varumärken och registrerade tjänstemärken kan tillhöra sina respektive ägare. Extreme Networks och Black Diamond är registrerade varumärken för Extreme Networks, Inc. Summit är ett varumärke för Extreme Networks, Inc. Kontakter: Valerie Bellofatto hos Extreme Networks, Public Relations, tel +1 408-579-2963, eller vbellofatto@extremenetworks.com; eller David Abramson hos Juniper Networks Corporate Communications, 650-318-3326, eller David@Juniper.net/ /Hemsida: http://www.extremenetworks.com eller http://www.juniper.net/ Slut lah ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/25/20000125BIT00780/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/25/20000125BIT00780/bit0002.pdf