Melli sockerfria halstabletter i två nya smaker

Report this content

Höstmånaderna är ofta förknippade med förkylningar i form av rinnande näsor och ömmande halsar. Nu utökar Melli sitt sortiment av sockerfria halstabletter med två nya smaker: honung och citron samt mint och eukalyptus. Halstabletterna lindrar och lenar halsont samtidigt som de ger en frisk känsla i hals, svalg och näsa.

Melli-serien har utvecklats för att ge ett sockerfritt alternativ för alla som inte kan, eller vill, äta socker utan att kompromissa på den goda smaken. Halstabletterna innehåller sukralos istället för socker, vilket inte påverkar blodsockernivån.

– När förkylningssäsongen närmar sig är det bra att bunkra upp hemma med produkter som lindrar vid förkylning. Halstabletter från Melli är bra för halsen och ger en frisk känsla i näsa och svalg utan att påverka blodsockret, säger Mattias Nordström, sälj- och marknadschef på Apotekproduksjon.

De nya smakerna mint och eukalyptus samt honung och citron är båda klassiska kombinationer kända för att lindra och friska upp vid förkylning. De är både välgörande för halsen och smakar gott.

– När man är förkyld kan man oftast inte göra mer än att vila mycket och försöka lindra det onda. En halstablett stimulerar spottkörtlarna och saliven vilket smörjer munhålan och slemhinnorna som ofta känns torra vid förkylning, säger Mattias Nordström.

Produktinformation
Melli halstabletter finns till försäljning på bland annat Apoteket Hjärtat och Kronans Droghandel. De har ett cirkapris på 39,90 kronor styck för en förpackning á 60 gram (24 tabletter). Melli halstabletter finns sedan tidigare i smakerna stark lakrits och mentol samt örtsmak

För mer information, kontakta gärna:
Mattias Nordström, sälj- och marknadschef på Apotekproduksjon.
E-post: mattias.nordstrom@farmaholding.com

För högupplösta bilder och produktprover, kontakta gärna:
Ebba Häryd, presskontakt Prat PR
E-post: ebba.haryd@prat.se

Om Apotekproduksjon
Apotekproduksjon AS har varit leverantör till norska apotek sedan 1957. Företaget har många skickliga apotekare och ett kvalitetssystem som fokuserar på att leverera certifierade kvalitetsprodukter i olika kategorier som hudvård, förkylningar, hälsokost och kost. På den svenska marknaden sedan 2010. Läs mer på http://apotekproduksjon.no/

Taggar: