Starta året med sockerfri premiumchoklad från Perlège

Report this content

Är 2013 året du lovat dig själv att leva nyttigare? Med sockerfri choklad från Perlège kan du fortfarande leva sunt utan att tumma på den goda smaken av äkta belgisk premiumchoklad. Chokladbitarna innehåller 70 procent kakao och finns i två varianter, en med mörk choklad och en med mörk choklad och kakaobitar.

Perlège är den första sockerfria premiumchokladen på svenska apotek. Produkterna är sötade med malitol som har ett lägre energiinnehåll och är bättre för tänderna än choklad som sötats med vanligt socker. Chokladen innehåller 70 procent kakao och finns i två olika varianter, den ena med mörk choklad och den andra med mörk choklad och kakaobitar.

– Efter storhelger som jul och nyår kan det vara skönt att unna sig själv ett nyttigare alternativ till den vanliga chokladkakan när sötsuget sätter in. Choklad från Perlège är sockerfri utan att tumma på den goda smaken som bara en äkta belgisk choklad kan ge, säger Mattias Nordström, sälj och marknadschef på Apotekproduksjon.

Produktinformation
Perlège finns till försäljning på Medstop, Vårdapoteket och Apoteksgruppen och har ett cirkapris på 23 kronor för en förpackning à 45 gram.

För mer information, vänligen kontakta:
Mattias Nordström, sälj och marknadschef på Apotekproduksjon
E-post: mattias.nordstrom@farmaholding.com

För högupplösta bilder och produktprover, vänligen kontakta:
Ebba Häryd, presskontakt Prat PR
E-post: ebba.haryd@prat.se

Om Apotekproduksjon
Apotekproduksjon AS har varit leverantör till norska apotek sedan 1957. Företaget har många skickliga apotekare och ett kvalitetssystem som fokuserar på att leverera certifierade kvalitetsprodukter i olika kategorier som hudvård, förkylningar, hälsokost och kost. På den svenska marknaden sedan 2010. Läs mer på http://apotekproduksjon.no/.

Taggar: