Inbjudan

Report this content

Välkommen att närvara vid EU-komissionens representation i Sverige och Näringsdepartementets presentations – och underskriftsceremoni för Europeiska trafiksäkerhetsstadgan den 26 oktober på Lindholmen Science Park i Göteborg mellan 10.30 och 11.45. Under signeringsceremonin deltar många av Sveriges främsta representanter från stora företag och organisationer för att signera stadgan med löfte om större medvetenhet när det gäller trafiksäkerhet. I september 2009 hade över 1500 aktörer, flertalet bestående av Europas mest framstående företag, redan skrivit under målsättningen att Verka för en minskning av antalet dödsfall i trafiken med hälften före 2010. För mer information om Europeiska trafiksäkerhetsstadgan och de aktörer som redan signerat stadgan besök: http://www.erscharter.eu/sv Deltagande bekräftas med ett e-postmeddelande till Martin Cöster: martin.coster@prat.se det går även att ringa +46 73- 500 76 76.

Taggar: