Värmländska företag ska bli bäst på kommunikation!

Report this content

Nu slår PratooAcademy upp sina portar och erbjuder värmlänningarna utbildningar i praktiskt kommunikation. Kurser i sociala medier, medieträning och egna kanaler är först ut och PratooAcademy räknar med att kunna erbjuda ytterligare ett 20-tal kurser under 2011.

PratooAcademy drivs av PR-byrån Pratoo AB och är en utbildningsplats för de som vill utvecklas när det gäller kommunikation och PR. Den öppnas i syfte att öka kännedomen om hur man kan arbeta med kommunikation i ett företag och bygger på kurser och konsultation med många aha-upplevelser. Utbildningsidén handlar om praktiska och företagsnära övningar blandat med teori och diskussion.

- Det är mycket som företagen kan göra själva när det kommer till kommunikation och marknadsföring och som de inte behöver ta hjälp av konsulter för. Vi hoppas att våra utbildningar kan ge en knuff i rätt riktning och visa att kommunikation inte alls behöver vara krångligt, säger Ingela Larsson, Utbildningschef på Pratoo AB.

Kurserna på PratooAcademy riktar sig till företag men även till privatpersoner som vill lära sig mer om kommunikation. Stor fokus kommer att läggas på hur kommunikation kan stärka företaget när det till exempel handlar om relationer, varumärket och affärsnyttan.

- Vårt mål är att Värmländska företag ska bli bäst i landet på kommunikation, säger Ingela Larsson.

Följande kurser kommer att gå av stapeln fram till januari 2011:

• Företag och sociala medier 23/11 2010
  • Medieträning Grundkurs 2/12 2010
  • Praktisk Medieträning 9/12 2010
  • This is us! 20/1 2011

Under 2011 räknar PratooAcademy med att kunna erbjuda ett 20-tal kurser som handlar om hur företag kan använda kommunikation för att utvecklas.

Mer information finns på www.pratooacademy.se

Kontakta Ingela Larsson, Utbildningschef på Pratoo AB, för frågor.
E-post: ingela@pratoo.se
Telefon: 054 – 7000 501

Om Pratoo AB
Pratoo AB föddes i andan av att tänka nytt och kreativt och med tron på att en riktigt bra kommunikationslösning kan ta ett företag hur långt som helst. Vi är en PR-byrå som hjälper företag och organisationer att få publicitet och att påverka. Strategi är vårt ledord och tillsammans med kunden skapar vi kommunikation som gör skillnad.

Taggar: