Kommuniké från extra bolagsstämma i Prebona AB den 16 december 2020

Extra Bolagsstämma i Prebona AB (publ) har hållits idag den 16 december 2020. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades enhälligt, vilket innebär att erforderlig majoritet om nio tiondelar av såväl de avgivna rösterna som de vid stämman företrädda aktierna uppnåddes.

Beslut om inrättande av incitamentsprogram för styrelsens ordförande

Stämman beslutade att inrätta ett incitamentsprogram för styrelsens ordförande genom emission av högst 200 000 teckningsoptioner i enlighet med aktieägare Christian Östbergs förslag.

Beslut om inrättande av incitamentsprogram för den verkställande direktören

Stämman beslutade att inrätta ett incitamentsprogram för den verkställande direktören genom emission av högst 400 000 teckningsoptioner i enlighet med styrelsens förslag.

Patrik Bernstein, VD, Telefon +46 70 638 2678, E-post: patrik.bernstein@prebona.com

Prebona AB (publ) är ett materialteknikbolag som utvecklar, marknadsför och säljer funktionella, miljövänliga och kostnadseffektiva material och ytbeläggningar inom affärsområdena AirCare, SurfaceCare, AgriCare samt HealthCare. Prebonas vision är att bli en ledande leverantör av funktionella material och ytbeläggningar. Prebona AB (publ) (PREBON) är listat på Spotlight Stockmarket. För mer information se www.prebona.com.