Optionsinlösen tillför Prebona AB (publ) 1,8 mkr

Prebona AB (publ) meddelar idag att de investerare som deltog i den riktade unit-emissionen den 26 februari 2020 nu valt att lösa sina optioner enligt villkoren i den riktade unit-emissionen som genomfördes den 26 februari 2020.

Teckningskursen har per den 26 februari 2020 fastställts till 3 kronor per aktieTeckningstiden avslutas den 1 juni 2020. Emissionen innebär en utspädning om ca 2,7 % samtidigt som det tillför bolaget 1 800 000 kr. Kostnaden för emissionen uppgår till ca 10 000 kronor. Bolaget har nu 22 406 182 aktier och aktiekapitalet är 1 120 309,10 kr.

Följande investerare har löst in sina teckningsoptioner enligt beslut från den 26 februari 2020; Oscar Duvik 100 000 aktier, Tobias Schön 200 000 aktier, Niclas Löwgren 100 000 aktier samt Gerhard Dal 200 000 aktier.

Patrik Bernstein, VD, Telefon +46 70 638 2678, E-post: patrik.bernstein@prebona.com

Om Prebona

Prebona AB (publ) är ett materialteknikbolag som utvecklar, marknadsför och säljer funktionella, miljövänliga och kostnadseffektiva material och ytbeläggningar inom affärsområdena AirCare, SurfaceCare, AgriCare och inom dotterbolaget Prebona HealthCare AB. Prebonas vision är att bli en ledande leverantör av funktionella material och ytbeläggningar. Prebona AB (publ) (PREBON) är listat på Spotlight Stockmarket. För mer information se www.prebona.com.

Denna information är sådan information som Prebona AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 juni 2020.