Prebona: Framgångsrik kundutvärdering med Prebonas näringslösning

Inom ramen för samarbetet i OptiBoost tillsammans med Syngenta och OptiCept utvärderas konceptet av ett ledande holländskt bolag med mycket goda delresultat.

Det holländska bolaget Porta Nova utvärderar OptiBoost för att förlänga livet på snittblommor. Första delen i utvärderingsprocessen är nu avslutad och visar på mycket bra resultat. Rosor behandlade med OptiBoost påvisar en förlängd livstid på drygt 5 dagar vilket är ett resultat som överstiger de uppsatta gemensamma målen. Porta Nova är ett starkt varumärke inom blomsterindustrin. Årligen producerar Porta Nova cirka 60 miljoner rosor.

OptiBoost är ett system som förlänger hållbarheten för behandlade snittblommor samtidigt som färg och lukt bevaras. Oberoende tester påvisar ökad försäljning och minskat svinn för behandlade snittblommor. OptiBoost inkluderar näringslösningar från Prebona.

Oerhört glädjande resultat som ligger helt i linje med tidigare utvärderingar, säger Patrik Bernstein, VD Prebona.

Patrik Bernstein, VD, Telefon +46 70 638 2678, E-post: patrik.bernstein@prebona.com

Prebona AB (publ) är ett materialteknikbolag som utvecklar, marknadsför och säljer funktionella, miljövänliga och kostnadseffektiva material och ytbeläggningar inom affärsområdena AirCare, SurfaceCare, AgriCare samt HealthCare. Prebonas vision är att bli en ledande leverantör av funktionella material och ytbeläggningar. Prebona AB (publ) (PREBON) är listat på Spotlight Stockmarket. För mer information se www.prebona.com.