Prebona erhåller tilläggsorder från ny kund

Den nya internationella kund som Prebona rapporterade om tidigare i veckan har lagt ytterligare en beställning inför den planerade internationella lanseringen.

Bolaget kommer initialt att marknadsföra och sälja det vattenbaserade och långtidsverkande desinfektionsmedlet Prebona Disinfect K, luktborttagningsmedlet Prebona OdorControl samt nu även OdorControl Pads mot ett par specifika branscher och målgrupper. Lanseringen är planerad till våren 2024 och marknadsföringen sker under kundens eget varumärke.

Tilläggsordern är värd ca 300 tkr vilket gör att totalt ordervärde tillsammans med den rapporterade ordern i måndags landar på ca 1,6 mkr.

- Den här tilläggsordern ser jag som mycket positiv då den verkligen bekräftar Prebonas unika teknologi och funktionalitet som dessutom erbjuder breda användningsområden, säger Christian Östberg VD i Prebona AB.

Christian Östberg, VD, Telefon +46 707 153 247, E-post: christian.ostberg@prebona.com

Prebona AB (publ) är ett materialteknikbolag som utvecklar, marknadsför och säljer funktionella, miljövänliga och kostnadseffektiva material och ytbeläggningar inom affärsområdena AirCare, SurfaceCare, AgriCare samt HealthCare. Prebonas vision är att bli en ledande leverantör av funktionella material och ytbeläggningar. Prebona AB (publ) (PREBON) är listat på Spotlight Stockmarket. För mer information se www.prebona.com.