PREBONA INGÅR UTVÄRDERINGSAVTAL MED VÄRLDSLEDANDE KOSMETIKABOLAG

Prebona har idag signerat ett så kallat Material Transfer Agreement (MTA) med ett icke- namngivet världsledande kosmetikaföretag. Företaget driver ett projekt i syfte att vidareutveckla ett par av sina produkter. Målet med det nu undertecknade avtalet är att företaget ska genomföra en initial utvärdering av ett par av Prebonas produkter för att förstärka sina egna produkter inom ett specifikt område.

Avtalet reglerar bland annat detaljer om vad som ska undersökas, patenträttigheter samt även rätten till testresultaten.

-Det är verkligen glädjande att ett sådant ledande företag nu vill starta en utvärdering av Prebonas teknikplattform, CompoTech, för ett par av sina produkter, kommenterar Prebonas VD, Patrik Bernstein. -Vi ser fram emot att påbörja det praktiska arbetet så snart som möjligt och att förhoppningsvis generera resultat som kan ligga till grund för ett kommersiellt avtal, avslutar Patrik Bernstein.

Patrik Bernstein, VD, Telefon +46 70 638 2678, E-post: patrik.bernstein@prebona.com

Prebona AB (publ) är ett materialteknikbolag som utvecklar, marknadsför och säljer funktionella, miljövänliga och kostnadseffektiva material och ytbeläggningar inom affärsområdena AirCare, SurfaceCare, AgriCare samt HealthCare. Prebonas vision är att bli en ledande leverantör av funktionella material och ytbeläggningar. Prebona AB (publ) (PREBON) är listat på Spotlight Stockmarket. För mer information se www.prebona.com.