• Prebona/

Prebona investerar i ny fabrik för att möta den växande efterfrågan för bolagets produkter

Prebona har påbörjat uppbyggandet av nya produktionslinjer i en fabrikslokal i Simrishamn för tillverkning av bolagets produkter. Produktionen i den nya anläggningen väntas starta under första kvartalet 2024.

Den nya fabriken kommer att möjliggöra högre effektivitet genom automatiserade och optimerade flöden vilket kommer att ytterligare stärka bolagets konkurrenskraft. Den nya fabriken är betydligt större än den befintliga anläggningen men beräknas inte medföra några högre löpande kostnader.

En del i Prebonas strategi är en framtidsanpassad produktionsstruktur som genererar ett starkt erbjudande till kunder och konsumenter både avseende produktkvalitet och miljövänlighet. Redan idag är produktionen helt utsläppsfri och extremt energieffektiv.

-Den nya fabriken är en milstolpe för att ytterligare stärka vår strategiska utveckling och produktionskapacitet, och ska ge oss en ännu bättre position för att hantera marknadens starkt ökande efterfrågan, kommenterar Christian Östberg, VD Prebona AB. -Dessutom är vår produktionsprocess sådan att kostnaderna för de nya produktionslinjerna är låga, fortsätter Christian Östberg.