Prebona lanserar nu OdorControl under eget varumärke i Sydkorea

Som tidigare meddelats så lanseras nu Prebona OdorControl mot konsumenter i Sydkorea. Det är Prebonas distributör i Sydkorea som genomför lanseringen. Lanseringen avser sprayflaskor mot konsument under varumärket Infinitum.

Infinitum OdorControl tar effektivt bort dålig lukt i olika typer av utrymmen. Produkten är mycket effektiv för att eliminera störande lukter bl a i bostäder, bilar, från kläder etc. Möjligheten att använda den på både hårda och mjuka ytor, inklusive kläder och möbler, och framförallt dess höga och långtidsverkande effekt gör den unik på marknaden.

- Vi har märkt av ett ökat intresse för Prebonas långtidsverkande produkter som dessutom tar bort störande lukter utan att innehålla parfym. Internationellt ser vi en växande trend och behov av att marknadsföra parfymfri lukt-eliminering och Sydkorea ligger här i framkant, säger Patrik Bernstein VD i Prebona AB. Vi räknar med att denna strategiska lansering är den första av många på den internationella marknaden, avslutar Patrik Bernstein.

Patrik Bernstein, VD, Telefon +46 70 638 2678, E-post: patrik.bernstein@prebona.com

Prebona AB (publ) är ett materialteknikbolag som utvecklar, marknadsför och säljer funktionella, miljövänliga och kostnadseffektiva material och ytbeläggningar inom affärsområdena AirCare, SurfaceCare, AgriCare samt HealthCare. Prebonas vision är att bli en ledande leverantör av funktionella material och ytbeläggningar. Prebona AB (publ) (PREBON) är listat på Spotlight Stockmarket. För mer information se www.prebona.com.