Prebona planerar lansering av OdorControl under eget varumärke i Sydkorea

Under Prebonas varumärke Infinitum, baserad på Prebona OdorControl, planeras nu en lansering av sprayflaskor mot konsumenter i Sydkorea. Det är Prebonas distributör Union som genomför lanseringen. Första leverans från Sverige beräknas ske under juni månad.

Infinitum OdorControl tar effektivt bort dålig lukt i olika typer av utrymmen. Produkten är mycket effektiv för att eliminera störande lukter bl a i bostäder, bilar, från kläder etc. Möjligheten att använda den på både hårda och mjuka ytor, inklusive kläder och möbler, och dess höga och långtidsverkande effekt gör den unik på marknaden.

- Det här är en strategiskt mycket viktig milstolpe då vi nu lanserar Inodorus i Sydkorea som första marknad, säger Patrik Bernstein VD i Prebona AB. Den här lanseringen hoppas vi är den första av många på den internationella marknaden, avslutar Patrik Bernstein.

Patrik Bernstein, VD, Telefon +46 70 638 2678, E-post: patrik.bernstein@prebona.com

Prebona AB (publ) är ett materialteknikbolag som utvecklar, marknadsför och säljer funktionella, miljövänliga och kostnadseffektiva material och ytbeläggningar inom affärsområdena AirCare, SurfaceCare, AgriCare samt HealthCare. Prebonas vision är att bli en ledande leverantör av funktionella material och ytbeläggningar. Prebona AB (publ) (PREBON) är listat på Spotlight Stockmarket. För mer information se www.prebona.com.