• Prebona/

Utvidgad projekttid för LH Accelerator på grund av reserestriktioner samt stängda FoU-enheter

Simrishamn – Prebona AB (publ) meddelar idag att bolagets projekt inom det internationella utvecklingsprogrammet ’LH Accelerator’ kommer att förlängas till slutet av oktober 2020. Anledningen är reserestriktioner samt delvis stängda FoU-enheter hos de företag som organiserar LH Accelerator till följd av den rådande pandemin gjort det omöjligt att genomföra erforderliga tester inom den tidigare planerade tidsramen. Slutseminarier var ursprungligen planerade till mitten av maj.

Programmet, som löper över sex månader, är ett affärs- och utvecklingssamarbete mellan tre av världens största bolag inom konstruktion och material, LafargeHolcim, CCCC samt Sika. Syftet är att lyfta fram framtidens material- och konstruktionslösningar och ytterst att deltagande bolag ska bli en leverantör eller partner till något av de tre bolagen. Programmet ger de deltagande bolagen möjlighet att få tillgång till världsledande affärsmässig och teknisk expertis samt laboratorier och testutrustning. Schweiziska LafargeHolcim omsätter 260 miljarder kronor, Kinesiska CCCC omsätter 700 miljarder kronor samt Schweiziska Sika 70 miljarder kronor per år.

Patrik Bernstein, VD, Telefon +46 70 638 2678, E-post: patrik.bernstein@prebona.com

Prebona AB (publ) är ett materialteknikbolag som utvecklar, marknadsför och säljer funktionella, miljövänliga och kostnadseffektiva material och ytbeläggningar inom affärsområdena AirCare, SurfaceCare samt HealthCare. Prebonas vision är att bli en ledande leverantör av funktionella material och ytbeläggningar. Prebona AB (publ) (PREBON) är listat på Spotlight Stockmarket. För mer information se www.prebona.com.