VD köper aktier i Prebona

Simrishamn – Prebona AB (publ) meddelar idag att Prebona’s nya vd Patrik Bernstein har köpt 92 600 aktier för 250 020 kronor i bolaget av Styrelseledamoten och huvudägaren Christian Östbergs bolag CJ Östberg AB.

Patrik Bernstein utsågs till VD 1a augusti i år.

-Jag köper aktier i Prebona på grund av min starka tro på bolaget och dess teknik samtidigt som jag ser ett långsiktigt engagemang i bolaget, kommenterar Patrik Bernstein, VD Prebona.

Patrik Bernstein, VD, E-post: patrik.bernstein@prebona.com

Prebona AB (publ) är ett materialteknikbolag som utvecklar, marknadsför och säljer funktionella, miljövänliga och kostnadseffektiva material och ytbeläggningar inom affärsområdena AirCare, SurfaceCare och inom dotterbolaget Prebona HealthCare AB. Prebonas vision är att bli en ledande leverantör av funktionella material och ytbeläggningar. Prebona AB (publ) (PREBON) är listat på Spotlight Stockmarket. För mer information se www.prebona.com.

Denna information är sådan information som Prebona AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 augusti 2019.