Ändring av antalet aktier och röster i Precise Biometrics

Som tidigare kommunicerats har antalet aktier och röster i Precise Biometrics ökat efter genomförd nyemission. Med hänvisning till 4 kap. 9 § lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument meddelas härmed att under juni 2011 är ökningen enligt följande.

Före nyemissionen fanns sammanlagt 134 960 800 aktier i Precise Biometrics, motsvarande samma antal röster. Antalet aktier och röster ökade genom nyemissionen med 53 984 320. Efter nyemissionen finns per den 20 juni 2011 sammanlagt 188 945 120 aktier och röster i bolaget.

Telefon 046 31 11 10 eller 0734 35 11 10
thomas.marschall@precisebiometrics.com

Telefon 046 31 11 47 eller 0734 35 11 47
E-post patrik.norberg@precisebiometrics.com

Precise Biometrics är ett marknadsledande företag verksamt inom lösningar för igenkänning av fingeravtryck för att säkerställa människors identitet på ett snabbt och säkert sätt.

Företagets kärnteknik, Precise Match-on-Card™, ger stora möjligheter för ID-, SIM, företags- och bankkort och kan användas för att access till byggnader, datorer och nätverk. Precise Biometrics levererar lösningar till företag och offentliga organisationer över hela världen och företagets teknik har licensierats till nära 100 miljoner användare.