Etienne Veber tillträder som Chief Commercial Officer på Precise Biometrics

Precise Biometrics har nöjet att meddela att Etienne Veber tillträder tjänster som Chief Commercial Officer och Executive Vice President i bolaget. Etienne Veber kommer också att ingå i företagets ledningsgrupp.

Etienne kommer att vara stationerad vid Precise Biometrics amerikanska dotterbolag. Han kommer att ha ett globalt ansvar för försäljning, marknad, affärsutveckling och produktledning.

Etienne har en mycket gedigen erfarenhet av ledarskap från flera ledande välkända amerikanska företag. Etienne har fransk bakgrund, men har levt en stor del av sitt liv i USA.

“Som en mycket viktig milstolpe i våra ambitiösa tillväxtplaner, är jag mycket glad över att Etienne Veber tillträder rollen som Chief Commercial Officer och Executive Vice President. Rekryteringen ligger helt i linje med våra ambitiösa globala säljplaner med huvudfokus på den amerikanska marknaden”, säger Thomas Marschall, VD och koncernchef på Precise Biometrics.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Precise Biometrics AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om börs- och clearing verksamhet och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 maj 2012 kl. 11:00

Telefon 046 31 11 10 eller 0734 35 11 10
thomas.marschall@precisebiometrics.com

Telefon 046 31 11 47 eller 0734 35 11 47
E-post patrik.norberg@precisebiometrics.com

Precise Biometrics är en marknadsledande leverantör av lösningar för igenkänning av fingeravtryck och för att säkerställa människors identitet. Med spetskompetens inom fingeravtrycksbiometri erbjuder Precise Biometrics snabb, exakt och säker verifiering av en person.

Tekniken kan användas för ID-, företags- och bankkort samt för tillgång till mobila lösningar, datorer och nätverk. Precise Biometrics levererar sina lösningar till företag och myndigheter över hela världen och företagets teknik är licensierad till nära 160 miljoner användare.