Förändring i Precise Biometrics Valberedning

Uno Jonsson, representerande HJ Byggkonsulter AB, tar plats i Precise Biometrics valberedning.

Enligt av årsstämman beslutade principer för utseende av valberedning ska ledamot lämna valberedningen om aktieägaren inte längre är en av de tre största accepterande aktieägarna. Eftersom Skagen Fonder som ett led i sin löpande förvaltning har avyttrat sitt innehav i Precise Biometrics lämnar deras representant Ole Soeberg valberedningen och förfrågan har gått till HJ Byggkonsulter som har accepterat.

Valberedningen består därefter av Torgils Knutsson Bonde, Robert Andersson, Uno Jonsson och Torgny Hellström.För mer information besök http://www.precisebiometrics.com/sv/investors-valberedning

För mer information

Torgny Hellström, Styrelseordförande, Precise Biometrics AB, Telefon; 0733 45 13 00

Precise Biometrics är en marknadsledande leverantör av lösningar för igenkänning av fingeravtryck och för att säkerställa människors identitet. Med spetskompetens inom fingeravtrycksbiometri erbjuder Precise Biometrics snabb, exakt och säker verifiering av en person.

Tekniken kan användas för ID-, företags- och bankkort samt för tillgång till mobila lösningar, datorer och nätverk. Precise Biometrics levererar sina lösningar till företag och myndigheter över hela världen och företagets teknik är licensierad till nära 160 miljoner användare.