Patrik Norberg tillträder som CFO på Precise Biometrics

Patrik Norberg tillträder tjänsten som CFO i början av juli och kommer ingå i företagets ledningsgrupp.

Rekryteringen är ett resultat av att företagets tidigare CFO Niklas Andersson lämnat Precise Biometrics. Patrik Norberg har tidigare arbetat för bland annat Espresso House och Travelstart. - Vi är mycket glada över att ha rekryterat Patrik som ny CFO för Precise Biometrics då vi tror att hans profil kommer passa vår organisation väldigt bra. Patriks erfarenhet lämpar sig för den övergångsfas vi befinner oss i just nu, säger Thomas Marschall, VD för Precise Biometrics. För ytterligare information Thomas Marschall, VD och koncernchef, Precise Biometrics AB Telefon 046 31 11 00 E-post thomas.marschall@precisebiometrics.com Precise Biometrics är ett innovativt företag som erbjuder lösningar för igenkänning av fingeravtryck för att säkerställa människors identitet. Med spetskompetens inom fingeravtrycksbiometri erbjuder Precise Biometrics snabb, exakt och säker verifiering. Vår kärnteknik Precise BioMatchTM integreras lätt i system för ID- och bankkort, säkerhetskretsar, access till datorer, nätverk och fysisk passerkontroll. Vi verkar på en global marknad och vår teknik är licensierad till mer än 78 miljoner användare över hela världen. Koncernen Precise Biometrics har dotterbolag i Sverige Storbritannien, Hong Kong och USA, samt ett delägt bolag i Kina. Företagets huvudkontor finns i Lund. Precise Biometrics är listade på Nordiska Börsen i Stockholms small cap lista (PREC). Läs mer på http://www.precisebiometrics.com/