Precis BioMatch® Mobile integrerad i Oppo R17 med optisk under-display sensor

Precise Biometrics mjukvara för fingeravtrycksigenkänning i mobila enheter, Precise BioMatch Mobile, har implementerats i Oppo R17, integrerad i en optisk fingeravtryckssensor under display. Integrationen har genomförts i samarbete med Silead, en av leverantörerna av fingeravtrycksensorer till Oppo R17. Precise Biometrics bedömer att integrationen kommer generera vissa royaltyintäkter från tredje kvartalet 2018, intäkter som baseras på faktisk försäljning av fingeravtryckssensorer med Precise BioMatch Mobile.

"Optiska- och ultraljudssensorer introduceras i allt fler high-end telefoner eftersom de stöder ny smartphonedesign med heltäckande skärm, vilket ger en bättre användarupplevelse. Vi är glada över att leverera Precise BioMatch Mobile till Oppo R17 och stödja Silead med deras första implementering under display, säger Stefan K Persson, VD på Precise Biometrics.

R17 är Oppos senaste high-end telefon i R-serien och lanserades nyligen i Kina.

För mer information om Precise BioMatch Mobile, besök:

Denna information är sådan information som Precise Biometrics AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 september 2018 kl.16.00.

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA
Stefan K Persson, VD
Telefon: 0707-920831
 stefan.k.persson@precisebiometrics.com

Precise Biometrics är en marknadsledande leverantör av lösningar bekväm och säker autentisering av människors identitet. Vi utvecklar och säljer fingeravtrycksmjukvara och mobila smartkortsläsare som levererar marknadens bästa användarupplevelse och säkerhet. Våra lösningar används hundratals miljoner gånger varje dag av människor över hela världen och marknadsförs tillsammans med starka partners. Mer information finns på: precisebiometrics.com Följ oss på LinkedIn och Twitter.