Precise Biometrics utser CPS som återförsäljare/distrubutör av biometriska smartkorts-läsare

Precise Biometrics har utsett CPS som distributör/återförsäljare av sina biometriska smartkort-läsare. Genom sin internetbutik Smartware2u (www.smartware2u.com), kan CPS leverera alla Precise Biometrics läsare, inkl. Precise Sense™, Precise 250 MC och Precise 200 MC direkt till slutkunden.

”Vi är mycket glada över att få möjlighet att arbeta med en så innovativ teknikleverantör. Vi tror att Precise Biometrics produkter gör det möjligt för våra kunder att implementera de bästa säkerhetslösningarna som förhindrar obehörig tillgång till datorer. Ett samarbete med en världsledande leverantör av biometriska lösningar som Precise Biometrics, gör att CPS kan erbjuda sina kunder ännu värdefullare lösningar inom säkerhet och identifiering”, säger Andrew Paterson, Managing Director på CPS.

Genom webbutiken Smartware2u kan Precise Biometrics kunder snabbt och enkelt köpa läsare som levereras inom 48 timmar. Detta inkluderar Precise Biometrics senaste erbjudande, Precise Sense, en kostnadseffektiv och flexibel lösning med smartkorts- och fingeravtrycksläsare i olika konfigurationer.

CPS:s erfarenhet av smarta kort och IT-säkerhet gör företaget till en perfekt partner för Precise Biometrics. Det gäller framförallt i Storbritannien och Irland där CPS levererar lösningar till offentliga organisationer, företag och sjukvården – alla områden där Precise Biometrics läsare haft stora framgångar.

CPS tillhandahåller en rad lösningar för olika kortplattformar som omfattar både Java och .NET, vilket gör att kunderna kan implementera flexibla lösningar och skapa säker identifiering i hela organisationen med hjälp av smarta kort och biometri. CPS stora erfarenhet och möjlighet att leverera via internet ger en perfekt plattform för att distribuera Precise Biometrics hårdvara i Storbritannien, Irland och i andra länder.

Om CPS (www.cardps.com)

CPS erbjuder unika tjänster för implementering och utveckling av identitets- och åtkomsthantering med hjälp av smarta kort och tokens. De har egen utveckling och tillverkning, egna kanslitjänster samt en stark position som återförsäljare för Gemalto i Storbritannien, och det gör att de kan leverera och implementera säkra identiteter för sina kunder.

För mer information:
Tel: 46 46 31 11 10 eller 46 734 35 11 10
E-mail  thomas.marschall@precisebiometrics.com

Precise Biometrics är ett marknadsledande företag verksamt inom lösningar för igenkänning av fingeravtryck för att säkerställa människors identitet på ett snabbt och säkert sätt.

Företagets kärnteknik, Precise Match-on-Card™, ger stora möjligheter för ID-, SIM, företags- och bankkort och kan användas för att access till byggnader, datorer och nätverk. Precise Biometrics levererar lösningar till företag och offentliga organisationer över hela världen och företagets teknik har licensierats till nära 160 miljoner användare.