Information med anledning av Covid-19

Report this content

Efter att ha fått en samlad bild över den närmaste tidens förväntade efterfrågan inför Precomp Solutions omgående permittering av all personal vid den svenska fabriken inom ramen för de statliga stödinsatserna. En stor del av bolagets kunder verkar inom fordonsbranschen, där kunderna nu stänger ned sina fabriker alternativt kraftigt reducerar produktionstakten. En icke obetydlig andel av företagets försäljning är emellertid till kunder utanför fordonsindustrin som fortsätter att bedriva produktion i normal omfattning.

Ulricehamn 2020-03-25

Anders Jansson, VD Precomp Solutions AB, 0706-530869, anders.jansson@precomp.com.

Bolaget är noterat på NASDAQ First North Growth Market och handlas med kortnamnet PCOM B. Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank AB, 08-4638300, certifiedadviser@penser.se.

Denna information är sådan information som Precomp Solutions AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 mars 2020 kl. 08:20 CET.