Kommuniké från årsstämma i Precomp Solutions AB (publ) den 3 maj 2012

Vid årsstämma i Precomp Solutions AB (publ) den 3 maj 2012 fastställdes en utdelning om 1 öre per aktie, med avstämningsdag den 9 maj 2012. Detta är en förändring av styrelsens ursprungliga förslag om 1,5 öre per aktie som gjorts på grund av tekniska problem med att göra en utdelning med mer än två decimaler.

I ny räkning överförs övriga vinstmedel. Det beslutades i övrigt att fastställa resultat- och balansräkning i enlighet med styrelsens förslag.

Årsstämman beslutade om ansvarsfrihet för styrelseledamöterna och verkställande direktören för verksamhetsåret 2011.

Vid årsstämman beslutades vidare att till ordinarie styrelseledamöter i Precomp Solutions AB (publ) omvälja Reinhold Dånmark, ordförande, Manfred Baaske, Gustaf Bråkenhielm och Håkan Meyer. Till suppleant omvaldes Anders Jansson.

Det beslutades om ett arvode till styrelsen om sammanlagt 480 000 kronor samt om arvode till revisorer.

Offentliggörande av finansiella mål

Fokus för bolaget framöver är lönsamhet genom tillväxt. Bolaget genomför nu ett effektiviseringsprogram som kommer att öka lönsamheten med ca 5 Mkr på årsbasis på en omsättningsnivå på 160 Mkr. Full effekt nås runt utgången av 2012. Resultatet är en mycket konkurrenskraftig kostnadsnivå, vilken utgör basen för framtida tillväxt. Med detta som utgångspunkt har därför styrelsen för Precomp Solutions under vintern antagit följande finansiella mål:

• Omsättning 2013: minst 225 Mkr
  • Omsättning 2014: minst 300 Mkr
  • Vinstmarginal 5% från och med 2013

Ulricehamn 2012-05-03

Precomp Solutions AB (publ)

Martin West, VD

Bolagets certified adviser är Remium AB.

Taggar: