Precomp Solutions AB (publ) aviserar om varsel

Precomp Solutions AB (publ) informerar idag måndagen 25 maj om varsel för 20 st personer. Den nuvarande situationen med Covid-19 har skapat en minskad orderingång. Vi ser minskningen framförallt inom fordonsindustrin vilket tvingar oss att se över antalet anställda i bolaget. Den minskade orderingången, vilken även resulterat i en minskad försäljning, kan inte enbart hanteras med korttidspermittering vilket skapar en arbetsbristsituation i bolaget. Därutöver råder en osäkerhet kring hur stor orderingången kommer att vara när statens stödinsatser fasas ut.

Bolaget kommer den närmaste tiden att förhandla med de fackliga representanterna om exakt antal som kommer att bli berörda. Varslet gäller såväl kollektivt anställda som på tjänstemanssidan. Exakt antal personer som blir berörda vet vi först efter slutförda förhandlingar som nu har startats upp.

Ulricehamn 2020-05-25

Peter Sprigg, CEO/VD Precomp Solutions AB (publ), 073-994 013, peter.sprigg@precomp.com

Bolaget är noterat på NASDAQ First North Growth Market och handlas med kortnamnet PCOM B. Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank AB, 08-4638300, certifiedadviser@penser.se.

Denna information är sådan information som Precomp Solutions AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 maj 2020 kl. 13.15 CET.