Precomp Solutions AB (publ) publicerar namnen på valberedningen inför årsstämman 6 maj 2021

Report this content

I enlighet med beslut på Precomps årsstämma 2020 skall bolagets valberedning inför årsstämman 2021 bestå av de tre största aktieägarna och jämte bolagets ordförande utgöra valberedning. Valberedningen ska enligt samma beslut utses under kvartal 4.

Avstår en aktiägare från att utses till ledamot, övergår rätten att utses till den till röstetalet storlek närmast följande aktieägare. Efter det att kontakt tagits med bolagets aktieägare i turordning efter aktieinnehav, har följande aktieägare samtyckt till att utgöra valberedning inför stämman i vår:

• Jan Asplund, representerande Contilia AB
  • Magnus Vahlquist, representerar sig själv
  • Lars-Olof Gustavsson, representerar sig själv
  • Stig-Arne Blom, representerar sig själv och Conatum AB

Bolagets ordförande Stig-Arne Blom kommer att ingå i valberedningen. Ordförande i valberedningen utses inom gruppen, dock får icke bolagets ordförande vara ordförande i valberedningen.

Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman 2021 och kommer att publiceras på Bolagets hemsida. Årsstämman kommer att hållas i Ulricehamn den 6 maj 2021.

Frågor och synpunkter från andra aktieägare kanaliseras till bolagets ordförande.

Stig-Arne Blom, 070-525 16 15, stigarne@blom.pp.se

Ulricehamn 2020-12-07

Peter Sprigg, CEO/VD Precomp Solutions AB (publ), 073-994 09 13peter.sprigg@precomp.com

Bolaget är noterat på NASDAQ First North Growth Market och handlas med kortnamnet PCOM B. Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank AB, 08-4638300, certifiedadviser@penser.se.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 december 2020 kl. 10:30 CEST.