Premium Snacks Nordic AB: Peter Näslund Svartling ny CFO på Premium Snacks

Med anledning av att Jan Alestam avser att gå i pension under 2022 har Peter Näslund Svartling utsetts till ny CFO på Premium Snacks Nordic AB. Peter startar sin tjänst den 22 juni.

Peter Näslund Svartling har gedigen erfarenhet inom redovisning och finans. Han har tidigare arbetat med revision, rapportering och controlling. Inom controlling har han arbetat utifrån flera olika aspekter, både försäljnings-, kostnads- och produktperspektivet. Tidigare arbetsgivare inkluderar Deloitte & Touch, THE ABSOLUT COMPANY, Spendrups, Coca-Cola och Systembolaget. Vi välkomnar Peter till Premium Snacks Nordic AB och ser fram emot att få arbeta tillsammans med honom.

Vi vill tacka Jan Alestam för hans förtjänstfulla tid i bolaget. Jan har arbetat som CFO inom koncernen i 11 år och vi har uppskattat honom inte bara för sin kompetens utan också för utmärkt samarbete och Jans bidrag till ett gott arbetsklimat. Vi önskar Jan en skön och spännande ny fas i livet.

Denna information är sådan som Premium Snacks Nordic AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-03-22 10:00 CET.

För mer information, vänligen kontakta:

Hans Berggren, Styrelseordförande Premium Snacks Nordic AB
E-post: hans.berggren@premiumsnacksnordic.com