Rootfruit lanserar dippmixer med smak av den svenska naturen.

Report this content

Från vecka 14 sker en smärre revolution i dippmixhyllan. I varumärket Gårdschips lanserar vi fyra dippmixer med smak av den svenska naturen - Kantarell, Sparris, Rödbeta och Lingon. De passar lika bra till dippsås när chipsen står framme som till grönsaker, som soppabas, grillsås eller till smårätter. Dippmixerna är helt utan E-ämnen och onödiga tillsatser.

Dipperna säljs i 20g förpackningar och har glädjande fått distribution genom alla kanaler i svensk dagligvaruhandel. Från vecka 14 finns de på ICA, Axfood, COOP och Bergendahls.

Mottagandet av våra kunder vid nyhetspresentationen har varit otroligt positivt, vilket också genererar en fantastisk distribution.

”Vi är mycket stolta över att presentera de här dippmixerna för våra konsumenter och att vi leder utvecklingen mot rena smaker. Det finns så många fantastiska smaker från vår svenska mylla och det ville vi ta vara på när vi utvecklade produkterna. Våra dippmixer har fått smak av den svenska naturen och vi undviker onödiga tillsatser och E-ämnen”, säger Thomas Lindström, marknadschef på Rootfruit i Laholm.

Tillsammans med de nya dipperna passar vi på att lansera en ny chipssort – lättsaltade chips med Atacamasalt. Atacamasalt är ett chilenskt havssalt som är naturligt hälsosammare med 35% lägre natrium än vanligt salt. ”Perfekta att dippa eller bara avnjutas som de är för den som behöver tänka på saltintaget”, säger Thomas Lindström.

För frågor om bolaget, vänligen kontakta:

Hans Jacobsson, VD

E-post: hans.jacobsson@rootfruit.se

Telefon: 0705-687 637

Denna information är sådan information som Rootfruit Scandinavia AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 mars 2017.

Om Rootfruit Scandinavia AB

Rootfruit Scandinavia AB utvecklar, tillverkar och säljer premiumchips av hög kvalitet. Chipsen tillverkas av närodlade potatis och rotfrukter och med svensk rapsolja. Bolaget säljer chipsen under två varumärken: Rootfruit och Gårdschips. Under de senaste två åren har Rootfruit Scandinavia tecknat centrala avtal med samtliga större dagligvarukedjor och har en stark försäljningstillväxt. För att underlätta en fortsatt hög tillväxt har bolaget är kapitaliserat inför satsningar i ökad produktions-kapacitet och investeringar i sälj- och marknadsföring.

Rootfruit Scandinavia AB (publ)

Industrigatan 23

312 34  Laholm