Rootfruit Scandinavia lanserar nya produkter i Rootfruit och Gårdschips serierna

Rootfruit har utvecklat 2 nya produkter som kommer att lanseras under september 2015. Under varumärket Rootfruit kommer blandningen ”Jordärtskocka & Potatis” att lanseras. För varumärket Gårdschips breddas 150g serien med smaken ”Parmesan”.

”Lanseringen innebär ett utökat fokus på andra rotfrukter än potatis för Rootfruit serien, vilket konsumenter efterfrågat under lång tid. Dessutom är produkten ”Jordärtskocka & Potatis” helt unik, vilket stärker vår konkurrenskraft, säger VD Hans Jacobsson.

Produkterna har presenterats för handeln i Sverige och tagits väl emot. De nya produkterna kommer att tas in i varierande grad i de större livsmedelskedjorna i Sverige.

Hans Jacobsson, VD
E-post: hans.jacobsson@rootfruit.se
Telefon: 0705-687 637

Om Rootfruit Scandinavia AB
Rootfruit Scandinavia AB utvecklar, tillverkar och säljer premiumchips av hög kvalitet. Chipsen tillverkas av närodlade potatis och rotfrukter och med svensk rapsolja. Bolaget säljer chipsen under två varumärken: Rootfruit och Gårdschips. Under de senaste två åren har Rootfruit Scandinavia tecknat centrala avtal med samtliga större dagligvarukedjor och har en stark försäljningstillväxt. För att underlätta en fortsatt hög tillväxt har bolaget nu kapitaliseras inför satsningar i ökad produktions-kapacitet och investeringar i sälj- och marknadsföring.

Rootfruit Scandinavia AB (publ)
Industrigatan 23
312 34 Laholm
E-post: info@rootfruit.se