Somrigt, syrligt, salt och gott från Gårdschips

Nu lanseras vårens och sommarens Limited Edition från Gårdschips. Denna gång med en spännande smakkombination av Mozzarella och Balsamico. Dessutom utökas sortimentet med Gårdships Havssalt, räfflade chips.

Gårdschips fortsätter att utveckla segmentet premiumchips och lyfter smakupplevelsen ytterligare med två nya smaker, Gårdschips Mozzarella Balsamico – Limited Edition och Gårdships Havssalt räfflade. Lansering i svenska dagligvarubutiker under vecka 3.

Gårdschips tillverkas hantverksmässigt i Laholm. Produkterna är helt lokala eftersom potatisen odlas och skördas på åkrarna i anslutning till produktionen i Laholm. Vi friterar våra chips i svenskpressad rapsolja. Eftersom vi är stolta över våra produkters lokala ursprung, framgår det på varje påse vem som varit chipsmästare, vilken potatissort chipsen är gjorda av samt koordinatorer för var i närområdet potatisen har odlats. Det hela kallar vi för ”Halländskt hantverk”, där vi kombinerar närodlad svensk potatis med smaker från hela världen. Gårdschips produktion är 100% fossilfri.

Nyhet! Gårdschips Havssalt räfflade 150 g

Krispiga, räfflade och grytfriterade chips med en härlig sälta av havssalt. Räfflade och goda som de är. Dessutom är de utmärkta att dippa eller varför inte prova att toppa dem med smetana och löjrom? Vilket du än väljer så kommer du att få en god smakupplevelse.

Limited Edition! Gårdschips Mozzarella & Balsamico 150 g

Tunna krispiga grytfriterade chips av svensk potatis med en förträfflig kombination av Mozzarella, salt och ett syrligare avslut av balsamico. En smakkombination som gifter sig väl med sältan från de tunna, krispiga potatischipsen. Somrigt, salt och syrligt på en gång. Smaken finns under vår och sommar 2023.

Henrik Strinning, VD

E-post: henrik.strinning@premiumsnacksnordic.com