Prenax öppnar kontor i Göteborg

Report this content

Prenax öppnar kontor i Göteborg Prenax öppnar i dagarna kontor i Göteborg. Det är ännu ett led i företagets strävanden att finnas nära sina kunder. Samarbete har redan inletts med flera stora företag i regionen. Prenax erbjuder en administrativ tjänst för hantering av prenumerationer på tidningar och tidskrifter från hela världen. Tjänsten kombinerar IT med personlig försäljning och service. Bland Prenax kunder återfinns en rad stora företag och institutioner. Prenax svenske vd Johan Wennborg betonar hur viktigt Västsverige är. Han är övertygad om att möjligheterna för Prenax är stora i regionen. -Vi har redan inlett samarbete med flera av de större aktörerna i och kring Göteborg och vi ser att de uppskattar lokal närvaro. Vi arbetar alltid med att hitta den bästa lösningen för den enskilde kunden, och i sådana diskussioner är det en självklar fördel att finnas på plats, säger Johan Wennborg. Prenax Göteborgskontor ligger på Berzeliigatan 14. Till kontoret rekryteras nu försäljare och kundtjänstpersonal. Prenax har sedan starten 1993 vuxit till att bli en av huvudaktörerna på den svenska marknaden för prenumerationsförmedling. I slutet av 1999 bildades moderbolaget Prenax Global, som nu har helägda dotterbolag Sverige, Frankrike, Tyskland, Storbritannien och USA. Planeringen för ytterligare filialer i dessa länder är i full gång. För mer information, kontakta: Johan Wennborg Vd Prenax AB johan.wennborg@prenax.se Tel: 08-564 102 01, 070-43 102 01 Rutger Vannerus Vd och koncernchef Prenax Global AB rutger.vannerus@prenax.com Tel: 070-431 01 01 alt. +1-415-354-4001, +1-415-902-4101 Thomasine Hindmarsh, Director of Corporate Communications, Prenax Global AB thomasine.hindmarsh@prenax.se Tel: 08-564 102 09, 070-43 102 09 Prenax Global AB är moderbolag i Prenax-koncernen. Verksamheten bedrivs i helägda dotterbolag i Sverige, Frankrike, Tyskland, Storbritannien och USA. Prenax erbjuder en administrativ tjänst för hantering av tidnings- och tidskriftsprenumerationer. Tjänsten kombinerar unika IT-verktyg med personlig service. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/02/20001002BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/02/20001002BIT00500/bit0002.pdf