Skandinaviens största julklappsleverantör avslöjar: Detta lägger chefen under julgranen

Report this content

Färska siffror från Skandinaviens största leverantör av julklappar till anställda, PresentBolaget, visar att svenska företag inte snålar med julklapparna till sina medarbetare i år, trots ändrade regler om skattefria julklappar till medarbetare. Bland populära klappar som arbetsgivare beställt återfinns airfryer, resväskor samt ett  handduksset.

Nikolai Kiim, grundare av skandinaviens största julklappsleverantör, med över en halv miljard i omsättning avslöjar: Airfryern är årets julklapp från arbetsgivare i Sverige.

I Sverige kan arbetsgivare ge julklappar till ett värde av 500 kr per anställda, vilket är lägre än i grannländerna Norge och Danmark.

– Norrmän och danskar får julklappar till ett högre värde jämfört med svenskarna, detta på tack vare generösa skatteregler i Norge och Danmark. Däremot ser vi en generell tillväxt på ca 10 procent i Sverige, vilket har gett oss en större köpkraft av svenska julklappar och därmed lägre priser, säger Nikolai Kiim, grundare av PresentBolaget.

Airfryer populäraste klappen

Så vad kan svenska medarbetare förvänta sig att företagstomten ska lägga under årets julgran? Enligt arbetsgivarnas beställningar på PresentBolaget ligger många fina och och exklusiva julklappar i topp. På den svenska topp fem-listan hittar du bland annat en Airfryer från Kitchen Master.

Baserat på ett urval om om över 10 000 tidiga julklappbeställningar från svenska arbetsgivare kan PresentBolaget redan nu avslöja en topplista på vad som ligger under granen på svenska företag i år:

1. Kitchen Master Airfryer

2. Cavaluzzu resväskeset

3. Georg Jensen handduksset

4. Mauviel stekpanna

5. Hotellövernattning i Sverige

Pressbilder på julklapparna finns här.

Skandinaviens största jultomte gör omsättningsrekord för fjortonde gången

PresentBolaget har uppnått imponerande tillväxttakt i mer än ett decennium. I de senaste bokslutet växer både intäkter och resultat igen. GaveFabrikken (med svenska dotterbolaget PresentBolaget) levererar julklappar till företag i Danmark, Norge och Sverige, har återigen lyckats öka sin omsättning. Denna gång till 356 miljoner. DKK med en vinst före skatt på 50 miljoner DKK, vilket motsvarar 571 miljoner SEK i omsättning  och 78 miljoner SEK i vinst.

– Vi fortsätter att uppleva stor efterfrågan och en gynnsam konkurrenssituation. Verksamhetens organiska struktur i alla tre länderna gjorde det möjligt för oss att hålla priserna stabila och fortsätta att tillhandahålla trygga leveranser medan marknaderna var turbulenta. Vi ser årets resultat lite som en belöning för insatsen i form av stark kundlojalitet, säger ägaren och grundaren Nikolai Kiim.

För mer information, vänligen kontakta:
Fredrik Pallin, presskontakt, +46 708-114 115
fredrik@pallin.net

Om PresentBolaget
GaveFabrikken är Skandinaviens största aktör inom julklappar till företagsmarknaden och finns representerade i Norge, Danmark och Sverige (under varumärket PresentBolaget).

PresentBolaget lever för att sälja gåvor, tänka gåvor och kunna gåvor. Vi ser gåvan som en stark symbol för relationen mellan människor. Därför ser vi gåvor som mer än bara ”prylar”.

PresentBolaget har levererat gåvokoncept till skandinaviska företag sedan 2008, och med mer än 1 000 000 julklappar levererade varje år är vi Skandinaviens största leverantör. Bolaget omsatte 2022/2023 över en halv miljard SEK.

Snabbfakta

Årets julklapp från arbetsgivaren: 1. Kitchen Master Airfryer 2. Cavaluzzu resväskeset 3. Georg Jensen handduksset 4. Mauviel stekpanna 5. Hotellövernattning i Sverige

Citat

Norrmän och danskar får julklappar till ett högre värde jämfört med svenskarna, detta på tack vare generösa skatteregler i Norge och Danmark. Däremot ser vi en generell tillväxt på ca 10 procent i Sverige, vilket har gett oss en större köpkraft av svenska julklappar och därmed lägre priser.
Nikolai Kiim, grundare av PresentBolaget.